Tuesday, February 17, 2009

hummus

also spelled hamos, houmous, hommos, hommus, hummos, hummous or humus

mi-a luat mai bine de un an sa ma obisnuiesc cu mancarea libaneza si nu sunt quite there yet. imi plac foarte mult unele feluri, altele mi se par scarboase de-a binelea. la felul doi mai am de invatat, dar cu aperitivele stau bine, consum. si pentru ca de ceva vreme ma tot invart pe la raftul de produse arabesti din mega image, mi-am luat inima-n dinti si am cumparat naut, cu scopul precis de a face humus de casa. nu e complicat deloc sa transformi boabele de naut in binecunoscuta pasta cu consistenta incerta. trebuie sa le balacesti peste noapte in apa , apoi sa le fierbi pana le ia mama naibii si, in fine, sa le blend together cu condimentele si uleiul de masline cateva minute. easy peasy:D




ah, da, e si foarte sanatos! bogat in fier, vitamina C, acid folic, fibre si vitamina B6. mancat pe paine sau lipie serveste drept proteina completa (adica are proportia ideala de aminoacizi esentiali).

.

6 comments:

  1. eu le fac cu tahini care se gaseste in supermarket...calorie bomb dar bun, fir-ar el sa fie :))

    ReplyDelete
  2. dude nu stiu unde gasesti in ro but I could bring u a jar :)

    ReplyDelete
  3. tahini nu au la mega image? hmmm. n-as fi crezut :)

    ReplyDelete
  4. nu am vazut, poate sunt chioara. poate sunt chioara?

    ReplyDelete