Tuesday, February 10, 2009

mai multe despre vasul roman

vasul roman e cel mai bun prieten al omului. suna pamponistic, dar really, e din filmul 'cooking for dummies'. vine cu o frumoasa carticica unde poti sa citesti despre daci si romani si unguri (deci da, vasul roman e facut la miercurea ciuc de Vitos Keramia) si ma rog, mai sunt si poze cu mancare (pe care eu in general le consider cea mai perversa forma de arta:)) asa.

se procedeaza asa: se pun in vasul roman la ingramadeala legume, carne si whatever. te opintesti zdravan ca sa bagi si sa scoti vasul din cuptor. si gata, avem all of a sudden cooked food. good food. glorious food. pentru ca:

- in vasul roman mancarea se face fara ulei, se coace cu aburi (vasul fiind poros si cufundandu-se in prealabil in apa rece care "umple" porii)

- in vasul roman mancarea nu isi schimba foarte mult culoarea, legumele raman intregi, dar tender (meaning ca au vitaminele si muschii la ele)

- nu trebuie sa verifici, sa amesteci, sa completezi zeama. e gata cand e gata si gata.

in fine. e tare, i like it, are potential. so far am facut in el amestecul din imagine (asa ajungand la concluzia ca varza de bruxelles e mult mult mai buna cu putin ulei sau unt decat completely devoid of fat:P) si am mai facut ardei si vinete umplute plus una bucata dovlecel pe care nu am mai umplut-o pentru ca nu am avut cu ce, dar a fost all the better pentru ca asa am descoperit ce gust fantastic are dovlecelul in vasul roman si m-am hotarat sa mai cumpar dovlecei weekendul asta si sa fac un "purpuriu de dovlecel la vas roman". pam pam

No comments:

Post a Comment