Tuesday, February 10, 2009

meal plannig one on one (#1)

un prieten (sa-i zicem... bursucu'), m-a rugat azi sa postez pe blog idei despre cum si ce ar trebui sa manance un om every day, la job si acasa, ca sa fie bun si (aproape) healthy. asa mi-am adus aminte ca asta ar fi trebuit sa fac in the first place, daca nu m-as fi luat cu altele:P

asa ca o sa share aici fragmente din meal plannerul dupa care am trait noi mai bine de doua luni si cu ajutorul caruia am slabit si am facut economie (nu pentru ca ne-am refuzat ceva, ci pur si simplu pentru ca nu am mai aruncat mancare:P). se bazeaza pe sfaturile mihaelei bilic (despre portiile corecte si felul in care e bine sa combini alimentele). sigur ca dupa un timp devine repetitiv si anost si trebuie asezonat lejer, dar altfel e super-ok, nu e un regim ci mai degraba un mod de viata care pe noi s-a fituit, pentru ca wii fit. ah, am uitat sa va spun ca mancarea asta la obiect trebuie insotita obligatoriu de activitati fizice usoare (in cazul nostru mers la sala de doua-trei ori pe saptamana). cel mai bine ar fi sa incepeti de duminica viitoare pentru ca in felul acesta veti avea timp sa shop & cook sambata. so, here it goes!:D

week 1

luni
breakfast: omleta cu ciuperci si patrunjel, o rosie, un ardei, o felie de toast
lunch: 1 pulpa sau 1/2 piept de pui la rotisor (foarte bun de la Mega Image), muraturi, crackers
snacks (doua pe zi - p la 11 si pe la 5): lapte batut (mie imi place Milli si ii pun putina sare si putina menta), grisine (imi plac cele de la Mulino Bianco, simple, fara ulei sau rozmarin), 1 banana, 1 kiwi
dinner: 1 conserva de ton in suc propriu, lamaie, salata verde, rosii, sos pesto

marti
breakfast: 2 felii sunca slaba de curcan, 1 felie toast, rosie, castravete
lunch: paste vegetariene (cca o cana) cu sos de rosii si busuioc (imi plac sosurile barilla)
snacks: 1 crema de zahar ars danone, un mar, un cracker cu branza
dinner: peste (cod sau somon sau ce va place si nu are oase) si legume la cuptor (vasul roman really helps, gasiti la Cora si e un must have pentru orice bucatar lenes:D) + putin ulei de masline, lamaie si putin unt

miercuri
breakfast: un iaurt mic semidegresat - 1.5 - 2% (iaurtul cu 0% grasime e o tampenie industriala), un pumn de cereale integrale, cateva nuci si fructe uscate
lunch: supa crema de legume mare de la finesse, cu paine integrala
snacks: sandvis in lipie sau tortilla, cu sunca de curcan, salata preferata (rucola, baby spinach, salata verde, etc.), 1 ou fiert, mustar + un mar, un kiwi, 3-4 biscuiti
dinner: muschi de porc la gratar (portia corecta e cam cat o palma, dar o palma de-a mea, nu de-a bursucului:)), un cartof fiert sau copt, o salata asortata mare (farfuria ideala contine 1/4 carne slaba, 1/4 amidon - cartofi sau orez sau paste sau paine si 1/2 legume - crude sau la aburi sau la cuptor)

joi
breakfast: 1 felie de paine, somon afumat, 2-3 frunze de salata, mustar
lunch: o portie de orez cu curry (la abur iese foarte bun si e effortless), stirfry cu piept de pui si mix de legume congelate (perpelite toate in tigaia tefal cu sos de soia si condimente)
snacks: un pumn de migdale (also la Mega Image, la raftul de nuts), o prajiturica Kinder, un mar
dinner: un bulgare de mozarella in zer (nu din aceea care seamna a cascaval, aia nu e buna) (also la Mega Image, din gama 365, costa cca 5.5 lei), rosii, ulei de masline, busuioc, anchovis, o felie de toast

vineri
breakfast: cereale (cum am descris mai sus)
lunch: salata cu somon afumat si lipie
snacks: o banana, 1 kiwi, o portocala mare
diner: eating out:D

sambata
breakfast: fructe asortate
lunch: piept de pui la gratar, piure, salata sau muraturi
snacks: un iaurt mic degresat, 1 banana
dinner: mancatul din surse alternative - out / takeaway / @cookie's / @mom's etc.

duminica
late breakfast: doar cafea
lunch: 2 felii de pizza
snacks: fructe
dinner: legume la gratar (vinete, dovlecel, ardei rosu, ciuperci), o felie de branza (feta), ulei de masline, putin busuioc si piper, 1 felie de toast

.

1 comment: